lördag 10 september 2011

Höstmarknad

Nu börjar den mysiga, härliga och förhoppningsvis soliga delen av hösten.

Höstmarknaderna avlöser varandra, och det krävs lite eftertanke och selektering för att få avkoppling, höstmys varvat med skogsupplevelser.

Annars är det lätt att det blir för mycket av det goda, så det till slut bara blir en massa måsten. Och det vill inte jag ha!

Idag var jag på en höstmarknad i Nybo.
Där var det många som hade fina och lite annorlunda alster att visa upp. Roligt med egna idéer och inte bara samma, lika överallt.

För en del är det viktigt att köpa sig något sött och gott på marknader, för mig är marknad lika med laxspett.

Har du ätit lax som är så perfekt tillagad så den är alldeles saftig och krämig?
Så bra är spetten från Wahlströms fisk. Helt underbara. :)


På vägen hem svängde jag som hastigast in på Hille hembygdsgård där det också varit höstmarknad idag, men där var det bara resterna kvar av marknaden.
De hade plockat ihop innan de stängde, de kanske hade bråttom hem...
Men jag fick i alla fall två fina squash med mig därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar