onsdag 25 april 2012

Förmån

Jag har den stora förmånen att få träffa en del ungdomar. Förutom mina egna barn. <3

De ungdomar jag tänker på just i det här syftet, är de som har det jobbigt med sig själva.
Dålig självkänsla, dåligt självförtroende eller andra problem som mest sitter i huvudet, som små ettriga hjärnspöken.

Jag har på något vis gjort avtryck, eftersom de kommer till mig för samtal. Vilket är jätteroligt. För det finns så otroligt mycket vi kan göra med våra tankar, styra om dem, in på ett bättre och bra mycket mer positivt spår.

Det tycker jag är så fantastiskt. Hur vi kan ändra på mycket hos oss själva, bara genom att börja tänka annorlunda.

Otroligt fascinerande.

(Om någon kommer till mig, och jag känner att det är på ett djupare plan, då rekommenderar jag dem vidare till någon passande terapeut eller psykolog. Jag försöker inte lösa världens problem på egen hand)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar