torsdag 16 augusti 2012

Sammanfattning

Sedan sist har det varit mycket arbete. Så mycket så jag har tystnat...

Det känns som att det är svårare när jag jobbar mycket eftersom det då inte finns utrymme för andra intryck.

Men här kommer en liten sammanfattning av gångna dagar.

Förutom arbetet så har jag sovit och solat. Så fort det är en gnutta sol ute och jag är hemma, då slänger jag mig ut. Behöver verkligen ladda med solens vitaminer inför den mörka vintern.

En av de kunder jag jobbat åt har tyvärr lämnat oss.
Komplikationer tillstötte på sjukhuset som gjorde att han inte klarade sig.

Väldigt sorgligt och vemodigt, och då är ju jag en ny vikare hos honom. Jag kan ju föreställa mig hur det känns för hans två ordinarie personal.

Inte lika som hans anhöriga. Självklart inte. De har den allra tyngsta sorgen att bära på.

Men jag är glad över de insatser jag kunde göra för honom, både i hemmet och på sjukhuset.


Idag är det strålande och väldigt varmt.
Vi har nog det minsta nergrävda poolen i Sverige, men den är helt fantastisk. Men framför allt så fyller den sin funktion.

Nu ska jag slappa och njuta innan det är dags för ett till nattpass.

Ha det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar