lördag 5 januari 2013

Det nya årets tankar

Hej hopp!
Jaa, nytt år med många tankar inför det nya året.

Jag tycker ofta att mitt år startar när skolorna drar igång, alltså i augusti. Men just den här gången kändes det verkligen som bokslut i december med nystart nu, i januari.

Mina tankar går främst till grabbarnas skolarbeten som skall göras denna terminen. Sista terminen i 9:an och sista året på gymnasiet.... Huga. Jag blir lätt svettig och får lite ont i magen.

När det är kämpigt i skolan behövs min hjälp till skolarbetet. Det gör jag gärna, men ibland räcker inte tiden till riktigt.
Men men, jag och (maken, när han är hemma....) grabbarna får göra så gott vi kan.

Sen är det det här med eventuellt egna studier under tiden. Plus mitt heltidsarbete, som jag är sååå nöjd och glad för, mina styrelseuppdrag i Leader Gästrikebygden som inte är varje dag, men nog så ofta för att ta en del av min fritid i anspråk. Sist men inte minst har vi ju mitt intresse för det andliga och det mediala som också kräver en del tid. Tid som jag själv gärna lägger på detta, men det räcker inte till med allt.

Så jag måste fundera lite över hur jag ska göra för att få ihop det hela.

Jag är övertygad om att allt löser sig till det bästa, men när spåret väl är påbörjat i huvudet så halkar mina funderingar väldigt lätt in på just det spåret, om och om igen.
Tjatigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar