onsdag 24 juli 2013

Drygt två veckor har passerat...

Det känns som att jag skolkar från jobbet. Märklig känsla. Men jag förstår mer och mer att det är semester. Välförtjänt dessutom. :)

Första veckan var det bara sola och bada. Perfekt för att komma ner i varv. 

Andra veckan har varvats med stugvisit, trädgårdsfix och lite annat smått och gott. 

Mycket trevligt!

Det senaste trädgårdsfixet är mitt kära kära växthus, som varit så otroligt eftersatt de senaste fem-sex åren...
Fullt med ogräs. Trasigt takglas, och allmänt rassligt. 

Nu har snälla maken fixat dit ett plasttak ala altantyp, så nu är det helt igen. Det betyder inget regn som störtar in när det regnar, vilket betyder att ogräset inte blir vattnat i tid och otid. 

Nästa steg är en "låda" för alla krukor och annat rassel, som skall stå på baksidan av växthuset. En extra bra finess med den lådan, är att den ska vara hög, så pass hög så jag kan använda men som arbets/planteringsbänk.

Efter det är det plattor som skall bilda golv där inne. 
Bort med alla myrbon som är i planteringsbäddarna, bort med de murkna avgränsarna. In med golv och upp med lite enkla hyllplan, så blir det perfekt. Då kan jag köra på den enkla stilen, vilket för mig innebär, krukodling på våren, sedan ut med plantorna och ner i jorden. Ypperligt för en lat och bekväm själ som mig. Eller som jag hellre skulle säga, en praktisk själ. :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar