torsdag 31 juli 2014

Trädgård

Nu!
Äntligen något mindre tokvarmt, så man kan göra saker i trädgården, utan att svimma. 




Min snälla man har idag lagt in ett trägolv i mitt växthus! Toppen!!
Samtidigt som armeringsnäten också kom på plats. Som jag har längtat efter detta. I flera år har jag tänkt att just näten skulle upp, men nu är det till slut fixat. 

Ett pågående projekt blir sedan att klippa till mina buskar, svartvinbär, krusbär och björnbär så de blir uppspaljeade längs nätet. 

Detta var en lösning min mor och jag såg hos en fd trädgårdsmästare, för några år sedan. Det är superpraktiskt!
Bären kan plockas i ståhöjd, mer eller mindre, men fram för allt krävs det få buskar efter som de då brer ut sig på "platten" istället för som buskar normalt växer. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar