söndag 23 oktober 2011

Vågat

En sån här våg borde "alla" ha.

Då kanske vi en gång för alla började förstå vårt egenvärde.

Vi är ju i regel väldigt snabb på att dämma ut oss själva, av någon anledning.

Jag har väldigt ofta ont i halsen när jag vaknar på morgon. Hinner ofta tänka, jaha, då var det dags att bli förkyld då.
Dagen efter är allt borta. Frid och fröjd.

Någon dag senare, samma sak igen. Och vad tänker jag? Joo, jaha, dags att bli förkyld...

Men nu har jag börjat förstå detta lite bättre, så nu har jag ändrat (eller håller på att ändra) på mitt tankesätt.
Vid halsont styr jag mitt tänk till: Ojdå, du ska få en kopp the så du återhämtar dig lilla kroppen.

När jag vaknar utan halsont styr jag tanken till: vilken fantastisk kropp jag har som är så duktig på att motarbeta sjukdomar. Heja, heja!! Bra kämpat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar