tisdag 15 april 2014

Kort och gott


I fredags var det kalasdags igen, Ingrid fyllde 50 år, och det ville vi fira.
Jag hittade ett "garnnysta" med ett band-garn, som passade alldeles utmärkt som paketsnöre. 
Innehållet bestod av en spa-dag för födelsedagsbarnet i sällskap av mig och en till vän. Trevligt!


En del av kalasbordet, tyvärr glömde jag fota när allt kommit på bordet. För då satt jag redan och mumsade i nåt hörn på allt det goda som vi blev bjuden på. 


Helgen bestod till viss del av trädgårds-fix! De snyggaste trädgårdsbrallorna åkte fram igen. Åh de är så bra mina brallor. Tur min snälla man förser mig med nyttoprylar.
Äppelträdet fick sig en välbehövlig klippning. Skönt. 
Tyvärr så har det minsta äppelträdet fått läggas på komposten, det var nästan helt dött, och mådde inte alls bra. :( 
När jag tittade på stubben efter trädet, så var det bara en liten cirkel kvar på snittytan, som faktiskt innehöll sav. Resten var helt torr ved.
Jag vet inte vad som har hänt, det har sakta mått sämre och sämre, och vi har inte förstått vad det varit.

Nu återser att fundera ut nåt trevligt att göra där istället, så det inte blir så himla tomt.



Lördagen firade jag med att hylla lakritsen! Det var ju lakritsensdag vetja. Väl värt att uppmärksamma.


På söndagen hämtades moppen. Den är numera såld och har flyttat till Stockholm.
Äldsta sonen har körkort, och lånar hellre bilen.
Yngsta sonen skall nu börja övningsköra, så då gjorde vi oss av med moppen, så den får finansiera en del körkorts utlägg. Det är ju en hel del som måste ingå i körkorten numera...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar