söndag 17 augusti 2014

Söndag = vilodag?






Idag har det verkligen blivit bra saker gjorda här hemma. Skönt en dag som denna, med blåtunga moln, regn och växelvis uppehåll. 

Bakade ett nytt bröd från "Nytt bröd" av Jessica Frej och hennes kumpan (som jag aldrig lyckas komma ihåg namnet på...)

Det ligger och vilar sig nu, så jag vet inte hur det smakar än. Men om jag ser till doft och konsistens så ser det lovande ut. 

Plockade av de krusbären som kommit, och kokade två små burkar krusbärsmarmelad. Den skall testas på det nya brödet, lite senare ikväll. 
En sån där söndags-mysgrej. Då vill jag ha en kopp te, kvällsmackan och tv. 

Jag kollade igenom bröllopsbilderna igår kväll. En del bilder blev väldigt fina. Kul! 

Bruden ska få bilderna på en USB-sticka, så snart hon är åter på jobbet. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar