fredag 21 november 2014

Bakning


Det senaste silveralstret blev klart igår. Renen är utsågad i 2 mm silverplåt, tung men ändå smäcker eftersom den är ganska liten. Jag känner mig jättenöjd. :)


Nästa helg är det ju första advent, och då vill jag gärna ha pepparkakor och saffransbullar, så jag köpte en gluten och mejerifri pepparkaksdeg, som jag skulle testa.
Jag blev förvånad över att degen var så bra att att baka ut, smidig och fin. 
Kakor som var lite större format blev väldigt sköra och sprack lite, men för övrigt väldigt bra. 



Provade också några praliner, mest för att jag längtar efter att få göra lite inför julen. 


De hjärtformade blev helt perfekta i konsistensen, skalet tunt och fyllningen god, samt en tätslutande "bottenplatta". Dessa går det att göra många varianter på. 

Imorgon vänta jobb. 7.00-21.30...
Så snart är det sängen som gäller för min del. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar