söndag 4 januari 2015

Slut och start

Jag hänger inte alls med i svängarna! Men nu kommer det!

Avslutningen av 2014 och inledningen på 2015 firades i hemmets lugna vrå. 


Jag jobbade fram till kl 14, kom hem och tog en prommis med hunden, lade mig på soffan för att vila lite, och när jag vaknade var middagen på spisen. 
Perfekt!
Maken bjöd på antipasti, fransk potatiskaka, oxfilé med ädelostsås och grönpepparsås, med avslutande glass och jordgubbar. Herre guuud så mycket jag åt! Trodde någon skulle behöva sy ihop magen efteråt. 

Lilla doggen gillar inte smällare, så vi måste stoppa i henne lugnande medicin, vilket gör henne helt groggy och vinglig. Inge alls kul att se hur hon blir, men det är trots det, att föredra framför rädslan och paniken hon visar när det smäller. 

Efter det har jag jobbat. 
Har precis klarat av helgens delade turer. Blä! Hemska dagar. Så skönt att de är avklarade på några veckor. 
Men imorgon är jag ledig och det ser jag fram emot. Mycket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar