måndag 12 januari 2015

Komma ikapp!



På nyårsdagen, firade vi med att göra hemgjord pizza. Jag gjorde en glutenfri variant baserad på bovetemjöl mfl olika mjölsorter. (Bovete är inget spannmål, det är en ört).
Den blev riktigt riktigt bra! Dessutom fick jag inte ont i magen efteråt heller, som jag kan få när det är glutenfria mjölmixer. Så den varianten får det bli flera gånger. 
Testa också att göra några pizzasnurror, superbra mellanmål att ha i frysen. Ännu godare blir de förmodligen om man har lite ost på dem. 


Ena sonens flickvän har åkt till USA som aupair ett år. Här pågick de sista momenten av packning inför avresan.


Arbetet har pågått mest hela tiden för min egen del, inte alls mycket ledighet i jul. 


Min far har fyllt år, och en önskan var ett halssmycke med en fågel.
Det är inte helt lätt att göra ett halssmycke med en fågel, som samtidigt ska vara lite manlig. Så jag kompromissade med en tjock silverplåt, med möjlighet att använda brickan som smycke eller som nyckelring. Han verkade nöjd i alla fall.


Under tiden vi firade far, kom snön!
Mycket snö blev det...
Nu är det vitt och fint ööööverallt. 
Det snöar nu med faktiskt. 

Vi gillar snö i min familj! Men just den här helgen var det mindre praktiskt eftersom alla har legat för ankar i envisa förkylningar. Men, snöar det så där mycket, så är det bara att gå ut och skotta ändå.


Detta var söndagmorgon, vi har skottat tre gånger till efter denna bild. 



Ett stycke snö-hund. 


Jag inledde morgonen eller rättare sagt förmiddagen med en långfrukost, som avslutades framför morgon-tv med söta goda apelsinklyftor. 
Håller tummarna att jag ska orka jobba kväll. Det får lov att gå helt enkelt!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar