tisdag 20 oktober 2015

Fil eller yoghurt

Som helt mejerifri kan jag emellanåt verkligen sakna fil och yoghurt, så när jag fick syn på ett recept på egengjord yoghurt baserad på cashewnötter kände jag att jag vill prova. 
Sagt och gjort. Nötter lades i blöt, dagen efter kördes de och vatten till en tunn grötliknande konsistens. Sedan blandades innehållet från en probiotikakapsel ner i blandningen, och det fick stå i rumstemperatur ett dygn. Avsmakning. Lagom syra, in i kylen. 



Så i morse packade jag ner lite i en burk med mosade hallon. 


Gott var det. Munnen gillade det. Men jag hann nätt och jämt svälja sista tuggan, innan jag kände att magen inte gillade det. Suck.... 
Ja ja, då vet jag det. 

Nää tacka vet jag chokladkola ala rawfood style. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar