söndag 28 november 2010

Snöfall





Vi är nu inne på den 4:e eller 5:e dagen med konstant snöande.
Det är väldigt fint ute nu... Vitt och fluffigt, ööööverallt.

Maken hade köpt en ny snökara efter mina protester. Den gamla var så jädra tung.
Jag blev på dåligt humör bara jag tittade på den. :(
Men, så kom han hem med denna nya blåa sak. Och vilken kara!! Superbra! Det var helt plötsligt ingen match att skotta av hela uppfarten, (2 bilar bred och 2,5 bilar lång). Så det här kommer att bli en bra
snö-skottar-vinter.

Jag jobbar nu inom hemtjänsten, vilket går väldigt bra, De stora 4-hjulsdrivna bilarna byts ut mot små klena istället. Inte bra. Men, som vanligt, är det bara att gilla läget.
I går kväll var det ett galet snöande, stundvis, så då gick det 40 km/h, jag såg inte ens snöpinnarna med reflexer på. Inte så kul...
Man får i alla fall vara glad att vi inte behöver köra häst och vagn i snöyran. :)

Nu blir det lite frukost, sedan åter till jobbet!
God morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar