måndag 29 november 2010

Ärenden på stan


När jag skulle plocka fram mitt gamla hederliga förkläde, insåg jag att det hade fått fötter och promenerat ut genom dörren... :(  Så idag hade jag bestämt mig för att skaffa ett nytt förkläde.
Juliga och fina finns det överallt. Jag fastnade för det här fina som de har på Åhlens.
Råkade hitta lite fina servetter också... Trots makens tyckande om mitt fulla servett föråd, så köpte jag hem flera.


Sjön suger. Och det gör stan med! Så jag gick till mitt favoritställe Waynes Coffe och tog en nyttig sallad till lunch. Oj då! Kom efterrätten med på den här bilden...
Ja, ja, det är väl bara att bekänna. Det slank ner en saftig chokladmuffin efter salladen. Men gott var det!


Kanske årets julklappstips till ungdomar och/eller äldre....


Har fått ett presentkort när jag fyllde jämt, som jag utnyttjade idag.
Jag hittade en riktig "Evakofta" på Indiska. Så jag blev sååå nöjd.
Tack snälla Mats & Maria!


Sist men inte minst, hittade jag ett riktigt juligt nagellack.
Jag har blivit så barnsligt förtjust i korta målade naglar. Kan det vara åldern??
Tyckte tidigare att det var fint på andra, men jag ville inte ha det själv. Men nu!
Kan inte hejda mig, jag vill köpa många olika nagellacker (heter det verkligen nagellacker när det är plural? Eller heter det bara flera nagellack?) hur som helst så vill jag ha många olika att välja på.

Så dagens ärenden på stan känns väldigt lyckade.

När jag kom hem skotade jag av hela garageuppfarten, med vår fina kara.
Lätt som en plätt! Nästan.
Sedan, in med ved och börja elda. Nu, kaffe med saffransskorpa och pepparkaka. Mums.

Ha en skön måndagskväll i snöyran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar