tisdag 8 november 2011

Värkande finger

Igår var mitt finger reält ömt och det hade börja svälla upp av nån inflammation.

Idag har det blivit lite värre. Skulle naturligtvis ha tagit med en bild nu när det är som värst, det det blev inte så.
Nu är det inkapslat, ytterligare en natt, i alsolomslag.

Vi får se, har jag tur så är allt lugnt när jag vaknar. Om inte... Jaa då måste jag väl försöka trycka igenom allt med en nål.

Försökte det idag, men jag blir så svimning när det gäller sår och sånt där äckligt kladd. Huga!


För två veckor sedan var det tummen som var inflammerad. Då var det så illa så jag fick gå till distriktslköterskan för att få det öppnat, det var liksom under nageln då.

Undrar vad det betyder, om man ska tolka tecken, att fingrarna får besvär...
Är jag inte fingerfärdig nog?
Använder jag mina fingrar för mycket? För lite?
Hmm... Ska nog ta och fråga en vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar