fredag 30 mars 2012

Efterlysning

Efter en veckas bristande inspiration, är jag åter tillbaka med nya bilder och nya (eller gamla repetitioner) tankar.

Allt sedan min mage brakade för snart 15 år sedan, och efter det blev den aldrig som den en gång varit.
Mina tankar har snurrat tunt kosten i nästan jaaa... det är väl runt en 14 år så där.

Mina mattankar snurrar i olika riktningar, jag söker information som en deckare söker ledtrådar i ett fall, innan jag börjar prova lite försiktigt.
Försiktigt för att låta kroppen tala om vad den vill ha eller inte ha.

Dessa små matresor har jag hållit på med, med väldigt växlande resultat. Resultaten varierar kraftigt men det som varit en genomgående trend, är att ingen av de hittills beprövade metoder fungerat optimalt för mig. Och optimalt är just målet för mig.

Nu, efter kanske 3-4 år av sporadiskt letande, läsande, frågande, föreläsande (jag lyssnade på föreläsningen), så ska jag helt enkelt byta ut en tredjedel av mina måltider mot Raw food.

Den tredjedelen är framför allt frukostmålen som jag tänker byta ut. Varför det är just frukosten, beror på att det är det målet som jag tycker är det svåraste att hitta bra, goda, enkla lösningar på.

Mackor funkar inte, flingor och rismjölk funkar inte, gröt funkar inte, ägg funkar så där... om det inte blir för många dagar i rad.
Och då blir det så besvärligt!

Jag vill ju ha fasta rutiner, kliva upp, fixa frullen osv, utan att starta dagen med värkande uppsvullen mage, vilket också leder till konstiga signaler mellan mathjärnan och kroppen.

För mig känns det här som en stor sak. Som om det är en tröskel av stor betydelse. Så vem vet... Det här kanske är min matväg?

Så idag startade jag dagen med en enkel fruktsallad.
Den var jättegod!

Just ja, trevlig fredag på er. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar