fredag 2 november 2012

Allhelgona helgen

Efter jobbet svängde jag förbi kyrkogården för att tända ett ljus.

Det är verkligen något magiskt denna helg på kyrkogårdarna.

Mycket folk som tänder ljus, bilar som kommer och åker, fullt med aktivitet men allt sker under total tystnad, det är ingen som pratar.

När jag gick från bilen blev jag väldigt berörd och samtidigt upprymd.
Jag tycker det är så otroligt vackert med alla glimmande ljus i mörkret.

Många nära och kära har tagit sig tid att åka och tända upp en eller flera gravplatser, just den här helgen.
Sånt de kanske gör jätteofta hela året, men det är nu, när det är folkvandring, det märks som bäst.

Det vilar ett lugn över det hela.
Och jag känner vördnad, respekt och kärlek när jag står där med mitt ljus i handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar