torsdag 29 augusti 2013

Höstplanering

Efter sommaren har jag tänkt skära bort alla toppar av stress. De toppar jag själv kan påverka, åtminstone. 

Det innebär tex om det krävs en extra halvtimme på jobbet för att göra klart. Ska jag försöka vara kvar den där extra halvtimmen. 
Om jag är sen mellan mina kunder, ska jag försöka  ignorera det. Inte ignorera att jag är sen, men ignorera känslan av att köra lite fortare för att försöka köra ikapp tiden. 

Om det hopar sig i almanackan tänker jag stryka och boka av. 

Om det blir någon sen kväll, skit i middagen och koka gröt. Det funkade ju när grabbarna var små, så varför inte nu?

Välkomna kreativa impulser. 
Kreativitet häver stress. Mycket bra moteffekt. Därför ska det bli extra roligt att silversmidet drar igång igen. 

Det svåra ärbara att välja ut vilka, av alla mina idéer jag vill tillverka. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar