söndag 4 augusti 2013

Slutet på semestern....

Jaa nu är det slut på mina fyra veckor av skön, lat, varm och avkopplad ledighet. Helt otroligt att det verkligen gått fyra veckor! Jag har svårt att förstå det, men så är det. 

Igår, i +32 grader, plockade jag svartavinbär och kokade gelé. Låter ju helt galet. Men jag orkade inte vara kvar i solen så jag valde att vistas i skuggan, och i skuggan var då mina bärbuskar. 

Något jag alltid gillat, är mina listor. 
Dagens lista inför stundande arbetsår är inte så farligt lång, men det är ändå en del saker jag vill ha fixade innan vardagen drar igång. 
Tex. tvätta undan allt i tvättstugan, baka bröd + kex, skriva matplanering för veckan, boka in sommarlovsledeiga sonen för hundpromenader, logga in på jobbmailen bara så jag vet vilket lösen jag har eller inte har...
Lite smått och gott med andra ord. 

I våras planterade jag vita petunior i blommlådorna på framsidan, och jösses vad de trivs där! Jag har aldrig haft så fina petunior! 
De doftar så otroligt gott om kvällarna, så mycket så doften kommer in i huset till och med. Ljuvligt!
Inte lika kul om man är allergisk, som min man. Han är snuvig mest hela tiden. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar