torsdag 5 december 2013

Juliga känslor här och där

Ett ståtligt palats var med i mäklardelen, i tidningen, här omdagen. Ett klart annorlunda objekt!

Ikväll är det dags för härlig julinspiration. Ernst intar stugorna med diverse julpyssel. Själv tycker jag det är ett perfekt tillfälle att ta en liten glögg till det programmet. Så får man juldofterna till sig, under tiden som Ernst fixar. 

Jag fick ett mail härom dagen från min farbror, med ett foto på mig och min lilla kusin. Jag gissar att det var 1983 eller möjligen 1984, som bilden togs. 
Platsen är hos farmor i hennes finrum, där vi bara var om det var släktmiddagar. 
Kistan vi sitter på har flyttat hem till mig. Den står i vårt vardagsrum, och har fått  ett lager vit färg på sig. 

Yngsta sonen och morfar hade en matte-sittning i tisdags, där det behövdes ritas och mätas figurer. Far tog då fram en gammal släkt klenod till denna uppgift. 
Jättekul att farfar hade skrivit vilka som hade varit ägare till den. 
Det är farfar, gammelfarfar och gammelgammelfarfar som haft den före min egen far. 

Tidiga morgnar förgyller jag med stearindoft och frukost. Jag lovar, det blir lättare att komma igång om jag får mysa lite först. 

Sedan har vi det där med vädret. Det verkar bli snö...
Äntligen!!! Då blir det ljusare, mysigare och fram för allt, juligare ute. Jag ser fram emot det. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar