torsdag 19 december 2013

Önskan om snö...

Ett besök hos frissan innan jul kändes skönt och lyxigt. 

Speciellt nu när min otroligt dryga förkylning ständigt envisas med att göra sig påmind. 
Det är femte veckan jag hostar, snorar och har mig. 
Hade det inte varit så att hälften av alla på jobbet är sjuka, skulle jag legat hemma hela veckan och kurerat mig. 

Jag har ett virus som måste läka själv, ja, också en släng av luftrörskatarr och värkande buktande trumhinnor rundar av hostan från helvetet. 

Så idag vilar jag duktigt!!

Håller tummarna för snabb bättring. Det är meningen att jag ska jobba hela helgen. 

I går bjöd jag på lite goda praliner/julgodisar på personalmötet. De gick åt, så jag gissar att de tyckte om dem. 

Nu hoppas jag det smäller till och blir en fem - tio minusgrader och snö, så tomten känner sig välkommen. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar