lördag 22 mars 2014

Hur man spenderar en helg

Jag tycker det är härligt med lediga helger. De verkligen lyser upp min tillvaro! Kanske ett av flera tecken på att jag föredrar att jobba raka veckor!? 
Så är det, raka veckor är det jag helst vill ha på mitt arbets-schema. Ska försöka ta mig dit i rask takt.

Denna helg spenderar jag på soffan. En ny saftig förkylning har brutit ut. Suck!
Tror detta är den fjärde eller femte gången jag är förkyld sedan i november. Men det är väl logiskt, så fort jag är på benen så träffar jag nya människor med deras baciller, och då passar de typerna på att anfalla mig, när mitt försvar är som sämst. Fräckt om du frågar mig.



Hittade fantastiska jordgubbar på Instagram! Något att komma ihåg, till någon festlighet framöver.





Jag hittade några bilder från 2011, på ett par smycken jag gjorde då. Inte så skarpa, men roligt ändå. 
Gitarren är ett beställningsjobb till en musikalisk student, som föll i god jord. Tack och lov!
Ringen skulle jag själv ha, men vips så var det en flickvän till en av sönerna som fyllde år.... 
Då fick den ett nytt hem.



I fredags var mannen och jag på en restaurang, Bistro Nord, och åt. Otroligt fin mat!!
Vi firade min födelsedag lite extra, vilket var mysigt. Speciellt nu när jag ställt in morgondagens kalas pga min sura förkylning.

Nytt ämne påbörjat i skolan, vård och omsorg 2, så nu är det bäst att kurera mig så gott det går, så jag orkar läsa allt jag behöver läsa till på onsdag. Då ska vi börja med metodövningar, det blir kul tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar