söndag 16 mars 2014

Mat mat mat....

Eller kanske snarare frukost frukost frukost...

Är det nåt jag verkligen värdesätter så är det frukosten!

Ägg och skinkmuffins är ju smarrigt. Men kan kännas lite drygt att göra på en vardagsmorgon. Då kan man ju lyxa till det under helgen. 
Men jag ville ju absolut testa hur lång tid det verkligen tar, blir det så mycket drygare att fixa detta en vanlig jobb-morgon? 
Jag testade. 
Skinka ner i formen, knäck ner ett ägg per form. Salt och peppar (bara lite!)
Ställ in i kall ugn. Sätt på sen på 225 grader. Ställ timren på 22-25 min (beroende på hur du vill ha gulan). 
Klart. Färdigt att äta. 

Det låter ju lite länge... Men inte om detta är det första du gör på morgonen, och därefter fixar dig själv medan äggen är i ugnen. Då är det ett bra frukostknep. 


En ensam liten krokus dök upp i gräsmattan. Inte planterad av mig, men mycket välkommen!


Helgen har varit jobb jobb jobb. Men även när deg är tidiga morgnar vill jag ha en bra frulle! 
Skramlade ägg, soygurt med müsli, apelsinklyftor, the med kokosolja och honung. Smaskens!


En superenkel mug cake som jag vände upp och ner, och hade på lite choklad som fick smälta. Hur gott? Supergott!

1 ägg
1 msk mandelmjöl
1 msk kokosflingor
1 liten nypa salt
1 tsk smält smör
Vispa ihop. 
Vänd ner en näve frysta bär. Här hallon. 
Mikra 2-4 min. 
Klart!
(Jag gör allt i en stor thekopp.)
Bra mellanmål eller som ett fika-alternativ. 


Efter en låååååång jobbhelg ska det verkligen bli skönt med en hederlig sovmorgon imorgon. 
Dags att sova. 
Go natt ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar