torsdag 7 maj 2015

Sköna maj - återvändningens tid

Hej!!
Det var länge sedan nu. Hoppas ni har haft det bra!?
Själv har jag det. Haft det bra alltså. Men det har varit mycket i skolan. 
Utifrån ämnena och poängen vi valde, så trodde jag helt ärligt att den här terminen skulle bli den lättaste av alla. Men tji fick jag! Det har varit otroligt mycket mer pluggande än jag kunde föreställa mig. 

Nu är äntligen mitt förbättringsarbete godkänt. 
Psykologirapporten är insikickad och väntar på bedömning. 
Den sista inlämningen i specialpedagogik skickades igår kväll och idag skrev vi vårt sista prov. 
Så nu håller jag tummarna att jag klarat provet. 

Jag firade min fritid med att sitta i min silververkstad hela kvällen. Så jädra skönt att inte ha ett endaste skolarbete som hänger och dinglar i luften som en irriterande fluga. Njutning på hög nivå. 


Jag har länge tänkt att jag ska göra min första steninfattning, för att komma över den där motståndströskeln som jag har tampats med. 
Det sista jag gjorde på terminens silverkurs, var att fråga vår fantastiskt duktiga lärare om hur man gör. 
Så nu provat jag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar