söndag 31 maj 2015

Morsdag

Nu när jag har tid att faktiskt göra inlägg på bloggen, så har jag glömt av mina gamla vanor...
Ska verkligen försöka skärpa till mig!


En liten pippi fick flyga hem till mor (främst tänkt som en nyckelring) till morsdag. 


En ny fin diskmaskin har äntligen flyttat hem till oss! 
Vi har diskat för hand sedan strax efter nyår, och även om det går alldeles utmärkt så är det så jädra tråkigt. Så till slut fick jag nog. Det är trots allt jag som är hemma mest under veckorna, och därmed jag som får diska mest. Men nu är det änligen tillbaka till lyx med diskmaskin. 





Årsmöte med LEADER Gästrikebygden har klarats av, inklusive klubbat beslut om att lägga ner föreningen, då den här programperioden är påväg mot sitt slut. Samt uppstart av den nya LEADER föreningen som basar för den nya perioden och dess budget. 
Vi som är invalda i styrelsen är med till allt är avslutat, vilket tar ca ett år, samtidigt så kör den nya styrelsen igång paralellt. Kul!




Regn och rusk, då passar det bra med lite bakning. Speciellt idag när det också är morsdag. Plus att jag förbereder lite inför nationaldagsfirandet som kommer kommande helg. 





Snygga Sverigekakor! Jag har tänkt att prova dessa ett tag, men det har inte blivit av. Men just idag var det tydligen dags. Jag måste säga att det var lite pyssel med monteringen, men skam den som ger sig. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar