lördag 17 december 2016

Juligt


Gävle i julskrud. 


Första julen i nya bostaden och en ny gran inhandlad. Den gamla plastgranen vi hade var så skruttig på slutet så vi var tvungna att köpa en ny nu. 
Sista åren hade den gamla kamouflagetejp på stammen, för att kunna hålla ihop, så den har äntligen fått gå i pension. 


En julig gammal favorit. Lite rufsig efter flytt av kartonger men charmig ändå tycker jag. 
Min egentillverkade snögubbe får hänga med ett tag till. 


Stora sonen, Victor, är hemma på lång julledighet. Vi får njuta av att familjen är samlad, i fyra veckor! Härligt. 


Frukostvrån förgylld av en liten minijulgrupp. Perfekt för den allergiska. 


Ester och jag hänger i soffan och morgonmyser. Ingen brådska idag inte. 


Min konstgjorda hyacint lever vidare och pryder verkligen sin plats. 

Jag passar på att lukta på hyacinter överallt vid den här årstiden. Men jag är glad över att ha en egen att titta på hemma. 

Snart ska vi kravla oss ur sofforna och göra oss iordning, för att gå ner på stan en vända och göra klart de sista små julklappsinköpen. 

Efter det är det julgodisdags!
Min lista på tänkta godsaker varierar, jag har svårt att bestämma vad jag faktiskt ska tillverka... 
Vi får se vad det blir för något gott. 

Ha en fin lördag!
Kram Eva ღ 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar