tisdag 29 augusti 2017

Lördag till tisdag

Helgen ägnade jag åt arbete.
Arbete lördag och söndag, för att sedan vara ledig på måndag, vilket var jätteskönt! Oftast får man jobba måndag efter helg så det kändes väldigt lyxigt att ha en ledig dag direkt inpå.
Däremot är jag så sjukt trött efter att jobba delade turer så jag känner mig full och vinglig. Inget vidare.
Så det var en väldigt mjuk start på dagen igår.

Jag har påbörjat en 2-årig mediumutbildning, för att bli certifierat medium.
För att komma vidare behöver vi träna, träna, träna... Så på måndagkväll hade jag, tillsammans med två kursare, vår första storseans. Det var ca 25 deltagare, som är utvalda till vår träningsgrupp. En grupp som vi kan använda oss av när vi behöver träna på olika saker inom det mediala. Tack och lov är det många som vill vara med.



Idag behövde jag fylla frysen med lite bröd, så jag bakade ett stenåldersbröd, ett mandelbröd och ett bröd på helt vanligt vetemjöl.
Inte den bästa dagen, med tanke på att det är så sjukt varmt idag. Men har man bestämt sig så har man.



Mandelbrödet, det i mitten, var jättegott! Det kommer jag absolut att göra igen.
Stenåldersbrödet vet jag sedan tidigare att jag gillar, det innehåller bara ägg, fröer, nötter och lite svällmedel. 





Vid museets odlingslådor växer det så det knakar, och det är så roligt att se hur det växer och förändras för varje vecka. Nu börjar det dessutom bli dags för att skörda lite härligheter för de som pysslat om sina odlingar. Hoppas verkligen de får ha sina plantor i fred.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar