torsdag 24 augusti 2017

Silver!

Under några år har jag gått på silversmide, först på Medborgarskolan och sedan hos en privat utförare, Astrid. 
Fantastiska Astrid!
Hos henne lärde jag mig massor, vilken duktig silversmed. 

Astrid lade ner kursverksamheten, och jag stod utan lärare. Men jag hade ju min silververkstad, tack och lov, så det gick ju ändå att jobba på med mitt silver när lusten föll på. 

Sedan sålde vi huset och flyttade och helt "plötsligt" var jag utan verkstad. 

Men nu har jag lyckats få mig en plats på Medborgarskolan igen. Ska bli superkul. Det är ju alltid lättare att få till en date med verktygen om det finns en speciell tid avsatt för just det ändamålet. 

3 kronor-nyckelring åt Victor. 

Tingeling - gåva till en lärare i England. 

Drakörhängen. 

Beställningsjobb halsband. 

Änglavinge, beställningsjobb åt Gustafs kompis. 

Fjäder - gåva till Vailet. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar