lördag 4 december 2010

Dåligt med uppdateringar

Jaa nog har det varit tunnsått på den fronten allt.
Jag har jobbat, jobbat och jobbat, och har inte haft mycket datortid.

Idag var jag ledig från hemtjänsten, men då var jag inbokad på ett annat
uppdrag, nämligen på en julmarknad.
Det var -7 grader i morse så jag klädde mig varmt.
Dubbla underställ. Dubbla ullstrumpor. Sonens jäääättestora kängor för att
få plats. Skidbrallor, jacka, mössa... ja, ni fattar!?
Och det funkade bra!! Jag höll mig varm nästan hela dagen.
Men när solen gått ner sjönk temperaturen till -12 grader, då började jag verkligen frysa.

Väl hemma igen (efter 8 timmar utomhus) somnade jag på soffan under vår fakade
pälspläd. Varmt och gott. Otroligt skönt. Precis vad jag behövde.

Imorgon får jag nog ge mig på lite "måste" sysslor.
Om inte annat så för att få tyst på det dåliga samvetet som ligger och gror
när jag inte hunnit med att göra vad jag borde...

Bilder kommer, blandad kompott.
Ha en härlig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar