söndag 24 april 2011

Fortsatt arbete

När komposten var full på nytt, gick jag vidare med pallkragarna. Där finns mer att göra, men det är en bra början.

Växthuset har haft en tuff vinter. Alla sexton takrutorna har gått sönder och ramlat ner inuti växthuset. En salig röra!

En glasbit i taget har jag plockat upp, och nu ligger alla bitarna och väntar på att hamna i återvinningen.

Har under ett par år funderat över hur jag ska få till mitt växthus på bästa sätt, med andra ord, slippa så mycket ogräs.

Så därför tömde jag det helt och hållet, ut med planteringsbord, hyllplan, krukor i alla dess färger och former. Detta för att kunna lägga in betongplattor till golv.

Det skall förvandlas från ett växthus till ett glashus, där jag kan driva upp mina plantor och sedan flytta ut dem. Mycket mera bekvämt. Om du frågar mig.

Skillnaden? Joo, i ett växthus är det oftast drivbänkar eller åtminstonde möjligheter att plantera direkt i jorden.
Glashus (på mitt sätt) är utan jord, för då är det lättare att ogräsbekämpa. Sim Sala bim! No more ogräs.
Passar mig fin-fint.

Vid det här laget var jag ganska trött. Men än var det inte kart. Kapade ner mina bärbuskar vid fotknölarna, för jag har satt nya som skall spaljeas upp, och därför skall de gamla väck. På med de nykapade grenarna på släpkärran.

Men där tog kraften slut och klockan var mycket.
Dags att göra trädgårds-kväller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar