lördag 7 maj 2011

Myslördag?

Nybo hade sin årliga vårmarknad idag, så jag tänkte åka dit en sväng och kika.

Men innan jag kunde åka dit behövde min storebror bli hämtad, för han skulle lämna sin motorcykel på service. Det är så sällan jag kan hjälpa honom med nåt, så när han frågar vill jag gärna vara behjälplig.

Men före brorsan skulle hämtas behövde yngsta sonen lite assistans för att fixa lite till flickvännen. Så vi började med det.
Sonen blev nöjd och glad, och jag åkte vidare mot brorsan.

Hur som helst... Jag tog en avstickare till Hedvigs trädgård för att se om jag kunde byta ut nåt i min kruka på trappen.
Alla påskliljor, stora som små, har vissnat och ser inte allt för roliga ut.

Det blev ett par små vita penséer och en ljuslila stjärnöga tills vidare. Så nu är den planteringen lite upp-piffad igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar