tisdag 12 november 2013

Förkylning

Förkylningen jag dras med har sopat undan alla spår av rösten. Det är bara tomt kvar. Hörs ingenting!

Normalt blir jag lite hes vid förkylningar, men denna variant är minst sagt fokuserad på att få en att hålla truten. 
Men vi är fler på jobbet som fått samma virus, så det är bara att vänta ut det. 
den branschen jag jobbar vill det ju till att man kan höja rösten ordentligt för att kunna komunicera, en omöjlighet just nu, så för en gångs skull kommer förkylningen att få läka ut helt innan jag är tillbaka på jobbet. För annars går det helt enkel inte att prata. 

Trots sjukskrivning måste lilla doggen ut på sina rundor, så lite friskluften har jag ändå njutit av. 
Naturen igår var sprakande av frostkristaller överallt. Så himla vackert, så det är svårt att se sig mätt. 

Har även lyssnat på en ny jullåt, uppdaterat lite musiklistor och även börjat kika i mina jultidningar. 
Ikväll blir det lite glögg, det känner jag tydligt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar