lördag 2 november 2013

Hänt i veckan

Jag vet inte om det syns riktigt, men det är en hel drös med julgranar som står och väntar på att levereras. 
Julen smyger sig närmare med andra ord. 

Efter älgjakten fick vi 40 kg köttförs och 20 kg annat kött, tex biff, filé, grytbitar, stekar.... (Ester övervakar noga!)
Helt perfekt! Som jag har saknat en köttfylld frys. Dessutom närproducerat och lokalt framädlat. 
Tack moderjord för att vi får ta del av ditt levande skafferi. 

Veckans temperatur har verkligen varierat, från helt frost-vitt till blött och kladdigt. 
Själv längtar jag efter kallare dagar, med torra vägar och frostgnistrande grenar. 
Och glögg! Jag längtar efter glögg. Vilket mannen köpte hem igår, så det ska jag njuta av under helgen. 

Mina små drakörhängen gjorde ena sonen sugen på ett drakhänge till sitt halsband, gjord av betydligt tjockare silverplåt, och större storlek. Så det projektet är nu påbörjat. 

En av mina snöflingor har fått sig en uppfräshning och ett nytt hänge. Jag känner mig nöjd!

Yngsta sonen och jag svängde förbi kyrkogården igår, och tände ljus för dom vi bär med oss i våra hjärtan, och som vi tänker på. ❤️❤️❤️
Har du inte varit förbi en kyrkogård i full ljus-skrud, borde du verkligen passa på, för det är så otroligt speciellt. 
Vilsama och lugna energier som dansar med ljusens mjuka sken. Magiskt. 

Nu är det dags för skolarbete. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar