lördag 15 februari 2014

Jag har inte försvunnit från jordens yta...

...men man skulle gott kunna tro det. 

Men så vad har hänt under min tystnad då? Jaa, lite av varje faktiskt. 

Vi hade en julgodisrensning efter 70- års festen. Min absoluta favorit är denna lilla chokladknöp. Det är jordnötssmör som jag skedat upp på en skärbräda, stoppat in i frysen och sedan doppat i smält choklad som jag dekorerat lite. Helt sjukt enkelt godis, men så otroligt gott om man gillar och kan äta jordnötter. 



Jag har hunnit njuta av en del lång-frukostar. De förgyller vardagen och helgerna, när jag väl lyckas få till dem. 


Äldsta sonen har ryckt in i lumpen. Eller GMU som de kallar det nu för tiden. (Grund-militär-utbildning, vilket är en tre månader lång förberedande utbildning inför det eventuella valet/steget till anställning inom försvaret). Här hjälper jag till att sy fast märkena (som säkert har nåt speciellt namn på sig) på uniformerna. Höjdpunkterna för familjen är när han smsar eller lyckas ringa hem. 
Vi är ju inte vana att han inte är här hela tiden, så det är väldigt tomt i källaren när han inte är hemma. Så vid minsta lilla kontakt blir vi så glada. ❤️
Han har haft några hårda slitsamma inledningsdagar, men nu verkar det lugnat sig lite. Eller så är det för att de själva hunnit acklimatiserat sig till det nya militärlivet. Han låter betydligt piggare och gladare nu. Så det känns bra. 


Jag följer Izabella Scourupco på det sociala mediet Instagram, (det är ett sätt att dela med sig av små inblickar i ens vardagsliv, med hjälp av bilder). Hon, Izabella, lade ut den här bilden, överdådigt när det gäller att handla i USA. Men det jag verkligen gillar är den gigantiska popcorns-påsen! Jag älskar verkligen popcorn, men det där är i värsta laget! Till och med för mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar