onsdag 4 oktober 2017

Äventyret

Tisdag morgon, då hoppade jag och min  kompis på bussen till Stockholm. 
En dag vi bokade på vinst och förlust, men med stort hopp om vinst. 
Normalt måste vi boka så väldigt långt i förväg när vi ska få till något så speciellt som en heldag tillsammans. Men denna gång gick det lätt att hitta en lämplig dag. 




Vi landade på Kristallrummet, och där fastnade vi ett bra tag, för att gå vidare till ett ställe att äta på. För vid det här laget var jag ju utsvulten som vanligt. 


Vi fick tips på en vegetarisk resturang, Chutney, som dessutom hade rawcake. Superkul tycker jag att passa på att äta sådant som jag inte har så stor tillgång till. 
Dessutom är jag helsåld på rawbakningen. Så fantastiskt gott och läckert, som passar mig perfekt. 


Jag håller med, grytan kanske inte såg så jädra smakfull ut, men det var den! Försvinnande god. 


Efterrätt: choklad och snickerskaka i förgrunden. Huuuur god som helst. 
I bakgrunden en citron, lime och myntakaka. Helt okej. 


Sedan for vi lite hit och dit med tunnelbanan. 



Tog en styrketår på By:fiket, vilket passade oss lantisar väldigt bra. 




Efter ytterligare någon timme åt vi lite utsökt tapas med ett glas gott vin till, som rundades av med en utsökt chokladtryffel och kaffe. 



Sammanfattning, en supermysig dag som jag gärna gör om snart igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar