lördag 7 oktober 2017

En hörna av parken


Det här är en av våra favoritplatser när det gäller rastning av Ester. 
Rakt utanför dörren och snett över gatan, så ligger den där, den lilla fina parken. 



Hösten har tagit sig in i en av stadens butiker. Snygg klänning. Den vore något att svassa in i på någon fest. 


Idag har mannens jaktlag "Älgfest", inför älgjakten, därav den lilla blygsamma oxfilén som de tillagar till skogs. Plus en potatisgratäng som stod och doftade gudomligt i ugnen innan den togs med till skogen den med. 
Om en timme ska jag och Ester åka till en av jaktkompisarnas jaktstuga och hämta hem husse. 


För några år sedna gjorde jag en liten present till mannen. En silver älg. 


Vid det här laget har den blivit väldigt repig och nött. Men den används flitigt, och det var ju ändå mitt syfte. 


Färgprakten är helt fantastisk när vi går på våra prommisar så det är svårt att inte plocka upp telefonen och fota lite. 


Den här blåa dörren är ju härlig att gå förbi. Det står alltid någon fin blomma där som man får njuta lite extra av. Ibland tänker jag att jag borde lämna en lapp i deras låda och tacka för alla fina blommor de ställer ut och som jag får njuta av. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar