torsdag 5 oktober 2017

Cirklar

Livet består av en hel drös med cirklar, allt från familjecirkeln till, vänskapscirkeln till kunskapscirklar. 
När man väl börjar fundera på hur många olika cirklar man själv ingår i så inser man vilket stort nätverk man har runt sig. 

Med cirkel menar jag då en grupp med människor. Tex. familjecirkeln - ens partner, barnen, föräldrarna, syskonen, ingifta svågrar och svägerskor, svärföräldrar...

Jag tror jag har fler cirklar än jag inser. Hur är det med dig?


Apropå cirklar, jag skulle grädda plättar idag i mitt gamla plättlagg. Men vad händer? Det smäller till också har den spruckit!
Jag har aldrig hört talas om att en gjutjärnspanna spruckit. 
Så nu behöver jag hitta ett nytt plättlagg.
Inte för att den används så ofta, men det är nåt jag vill ha i mitt kök. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar