söndag 8 oktober 2017

Utbildningsdag


Istället för att mysa och njuta av en ledig dag så var jag på utbildning på ABF hela dagen. 
Ibland undrar jag varför jag inte bara stannar hemma och glor på tv eller något. 
Men jag vet ju hur jag fungerar, jag behöver fylla mitt liv med nya kunskaper för att jag ska tycka att det är roligt i vardagen. Tänk om jag hade haft samma känsla när jag gick på gymnasiet, undra vart jag hade hamnat till slut.


Nu är jag en sifferblind ekonom (otroligt dålig kombination), med en undersköterskeutbildning som ständigt söker nya utvecklingsmöjligheter främst genom utbildningsutmaningar. 
Men jag tror också att det kommer sig av min längtan att göra nya saker med mitt yrkesliv. 
Jag har jobbat inom omvårdnad i snart 8 år om jag räknar med mina år som vikarie, och det tycker jag att jag ska räkna med. Så det är deffinitivt dags att göra annat. 
En ny arbetsansökan skickades så sent som igår, så jag jobbar ständigt på att komma vidare. Inte för att det är något fel på mitt jobb. Det är bara det att jag behöver verkligen utvecklas för att tycka att det är roligt på jobbet, och där jag befinner mig finns inte så stor möjlighet att komma vidare. 
Så, här är jag Universum! 
Jag är öppen för nya jobberbjudanden. 
Kom an bara. Visa vad jag är lämpad för. 


Igår pluggade jag också, men då var det 
min läxa för min medialautbildning. Boken om mediala symboler ska läsas och en bokrapport skall skrivas. 
Det börjar dessutom dra ihop sig till nästa träff, så jag måste verkligen lägga på ett kol med det. 


Nu är det oktober. Lite tidigt fortfarande, jg håller med. Men jag har ändå börjat kika på julinspirationsbilder och recept. 
Här är det saffransscones. 

Scones med saffran gf

4 stycken

2 ägg
1 dl mandelmjöl
½ dl rismjöl
½ dl pofiber
2 msk mjölk (eller dylikt)
½ msk fiberhusk
½ msk sötningsströ
1 tsk bakpulver
½-1 krm salt
½ krm saffran

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa äggen pösigt. 

Tillsätt övriga ingredienser och låt degen stå under några minuter. Forma scones med en sked på en plåt med bakplåtspapper. 

Grädda mitt i ugnen i ca 12 minuter.


De låter ju hur gott som helst! Måste provas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar