tisdag 24 januari 2012

Drömmar...

När du var liten, vad drömde du då om?

Hade du drömmar om vad du skulle jobba med?
Vart du skulle bo?
Hur många barn du skulle få?

Hade du och dina vänner en sån där bok som alla kompisar skulle skriva sina drömmar, önskningar och verkligheter i?

Mina kompisar hade sånna böcker, jag kommer inte ihåg så där jättemycket om vad som skrevs i de där böckerna. Men jag kommer ihåg att jag skrev att jag ville hoppa fallskärm och bli pilot (det har gått över...!)
Jag skrev också att jag ville bli florist eller guldsmed (florist... På den tiden var jag tvungen att flytta till Norrköping för att gå den utbildningen, och efter att just kommit hem från USA där jag var ett år, hade jag ingen lust att åka från min hembygd igen). Guldsmed... jag är i alla fall silversmed. Inte som yrke, men som hobby.

Så någon form av sanning hade jag trots allt med i mina drömmar.


Från det ena till det andra, har ni sett vilka coola tepåsar det finns!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar