tisdag 10 januari 2012

Ugnen

Jag skulle vilja slå ett slag för denna fantastiska hemelektronikpryl, som ugnen är.
I synnerhet varmluftsugnen!

Köttfärs är en bra basvara, som går att variera näst intill det oändliga.

Kombinationen av just varmluftsugn och köttfärs... Jaa, vad mer kan man behöva?

Ja, det ska vara lite kryddor... Kanske lite pasta eller potatis. Åsså kanske lite grönsaker när jag tänker efter... Men ändå!

Hur som helst, en av mina absoluta matfavoriter är järpar, klyftpotatis, tzatsiki och sallad till. Men att stå och steka dessa dryga små järpar till en hungrig tonårsfamilj, det funkar inte. Då hinner jag bli knasig innan allt är klart.

Men med min fantastiska ugn, då gör jag mina järpar och klyftpotatisen och ställer in i ugnen (med fläkten igång). Medan det tillagas i 15-20 minuter kan man duka och röja köket.

När maten är klar är allt annat också klart. Helt förträffligt!
Och om järparna ser lite för bleka ut, då tar man en skvätt soja med lite vatten och penslar dem på med.

Och detta var bara ett av många smarta vardagsförslag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar