torsdag 5 januari 2012

Fåglar

Vi har fått en tjusig fågelmatare av mor. Hon är riktigt händig på att snickra fågelholkar av olika slag och nu även fågelmatare.

Så gott som varje dag, går hon till sin snickarbod där hon hamrar, sågar, spikar och målar sina holkar.
De blir jättefina och hon är superduktig tycker jag!

Så fort jag har bilderna på hennes olika holkmodeller lägger jag ut dom, med prisuppgifter, så du kan beställa en egen handgjord holk.

(De levereras sedan till mig för vidare transport, om det är i mitt närområde vill säga. Annars löser vi väl leveransfrågan på annat vis.)

Perfekta som "gå bort presenter", inflyttningspresent, ren trädgårdstrivsel med mera...

Hemma hos oss har fågelmataren hängt uppe sedan jul, men bara några få fåglar har hittat hit än...
Synd. Jag vill ju ha flera fåglar här att titta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar