söndag 1 januari 2012

Nyårsafton

Efter dagens arbetspass åkte jag till min svägerska, där större delen av familjen väntade.

Alla förberedelser var klara, så jag fick sitta ner och bara se på hur kockarna arbetade vid spisen, för att sedan föra de fyllda faten till bordet.

Fantastiskt lyxigt.

Middagen inleddes med laxtoast och skinktoast för de som inte ville äta fisk.

Sedan blev det flamberade gorgonzolafyllda oxfilétornedos med en fantastisk sås och råsteks potatis (eller potatisgratäng). (Duktiga maken!!)

Pannacotta med hallonlock, kaffe och en mäktig men väldigt god choklad och nötkaka fick avsluta det hela.

Magen har på nytt blivit uttänjd till bristningsgränsen. Helt sjukt vad mätt jag blev. Det är tur det inte är matfrosserier varje helg.

Vid 01.45 var det dags att åka och hämta lite grabbar.

För mig var det bara skönt, för jag börjar bli riktigt trött nu..

Go natt världen. Och gott nytt år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar