måndag 8 december 2014

Bakning = avkoppling


Fredagen inleddes med skrivningen jag pluggat inför. Det kändes ganska okej, så jag hoppas verkligen att jag klarade av provet.

Efter det hade jag en lunchdags med min fina fina vän Therese. Som vanligt gick vi till Waynes, förutom suschiställen så är det Waynes jag går till, för där kan jag både äta och fika! Mycket praktiskt, men absolut inte en självklarhet när det gäller min mages behov. 

På kvällen gjorde jag en helt klassisk 5 minuters kola som fredagsgodis. Gott. 


På lördagen kokade jag risgrynsgröt (hos oss heter det alltid Tomtegröt!) i ugnen. Jag hade läst att det skulle funka bta, så det ville jag prova. Det var faktiskt jättebra. Inte ens den tunnaste beläggningen på botten av kastrullen fanns när det var klart. Toppen! Det får det bli repriser av.








Söndag blev en riktig bakdag. Saffransbullar, saffransskorpor, marknadsnougat (glutenfri, blev misslyckad och kastad...).

Innan dagens eller rättare sagt kvällens arbetspass börjar, har jag gjort Mozartkulor som jag ska bjuda mina kollegor på, på onsdag. 


Och nu är det dags att äta och sedan åka och jobba.

Ha en bra kväll!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar