måndag 15 februari 2016

Åter till vardagen




Alla hjärtans dag.
Jag håller med om att man ska kunna visa kärlek och uppskattning när som helst. Men jag tycker också att det är mysigt med en speciell dag som går i kärlekens tecken.

Mannen är så där manligt förkyld som bara en man kan vara... Så han bad mig köpa en blomma åt mig, från honom. Gulligt tycker jag, men kom på andra tankar i butiken. Hur snäll är jag om jag släpar hem blommor (som han är allergisk mot) när han dessutom har en förkylning som förvärrar astman? 
Så jag avstod. Jag köper en bukett när han far iväg istället, då kan jag njuta av fina blommor utan att han får andnöd.




Jag bakade den där kakan igen som jag tog med till jobbet förra helgen, men den här gången hade jag liiiite mer sötning och toppade den dessutom med en god chokladganach. Väldigt mumsig. Mastig, men mumsig.

Jag tog en vända med lilla hunden för några timmar sedan i dagens fantastiska vinterväder. Solen strålar från en blå himmel, -6 grader och fåglar som kvittrar. Ljuvligt.
Jag ville bara gå hem och sätta mig vid husväggen och njuta av solen, grilla lite korv och bara ha det skönt.
Men man får njuta av allt som går, när det går. För snart ska jag iväg på jobb.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar