måndag 22 februari 2016

Snabbvecka



Härom dagen var jag hem till brorsan efter jobbet. En klassisk lunchdate med andra ord. Alltid trevligt att hänga med storebror. 


I onsdags tyckte jag det var så härligt när jag slutade jobbet, för solen var fortfarande lycklig och skinande även om den var nedåtgående. Åkte nästan in till stan och tankade. Hem till vischan och hämta äldsta sonen som skulle med tåget till Småland, lilla doggen fick följa med eftersom det ju är "vår grej". Kommer in till stationen och inser att jag måste bara ner på stan eftersom yngsta sonen fyller dagen efter, och den lilla detaljen tänkte jag inte på när jag lät vår hund hänga med. Aaaa!!!
Hem igen, lämna Ester, åter till stan för att fixa present till födelsedagsbarnet. 
Fy sjutton! Efter det var jag inte lika uppåt och glad längre...


Svårt att bjuda på go-frulle till någon som knappt äter frukost. Men det fick bli en liten macka ändå som han vänligt tvingade i sig. 




Kalasdags och smygfotning av brorsan. Därför en aning suddig. 


Efter kalaset var det middag hos en granne. Jo man tackar! 
Hur bra som helst, glider in till dukat bord och bara får ha det härligt. 


Idag frukost framför tvn. En vana jag lagt mig till med när jag är ledig eller jobbar kväll. Men det är en skön vana. Jag förenar ju ändå praktiskt med informativt. Det kan ju bara vara bra. 


Lagade till en supergod och enkel fisk och skaldjurssoppa, så nu kan jag äta av den i flera dagar!

1 klick smör
1 finhackad gullök
1 fp kokosmjölk
Lax/torsk/kolja 
Dill efter smak
Vatten till önskad smak/konsistens 
Fiskbuljongtärning efter smak
Tomatpuré 
Ev extra salt
Svartpeppar efter smak
Räkor/crabstick/musslor eller vad du har hemma

Fräs löken mjukt, häll i kokosmjölken, låt puttra upp. 
Lägg i fisk, buljongtärning, dill och tomatpuré. 
Sänk plattan och låt sjuda någon minut tills fisken är tillredd. 
Späd med kokande vatten och smaksätt tills du får önskad smak. 
Dra av från värmen och ha i skaldjur. 
Låt gå efter någon minut. 
Klart!

Ät och njut. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar