fredag 5 februari 2016

Tuttkoll


När mannen är på vift nalkas det Thaimat! Så i onsdags efter jobbet blev middagsbestyren snabbt och lyxigt avklarade. 


I dag var det dags för tuttkoll. Nästa gång om 24 månader. Skönt att vibbar förmånen att få undersöka brösten. 
En del säger att det inte gör någon skillnad, att bröstcancer inte upptäcks tidigare med mammografi osv. Det tycker jag personligen är skitsnack. Det klart att saker upptäcks tidigare om man undersöker. 

Ta en våt fläck på golvet. Om jag struntar i den så försvinner den ju inte av sig själv. Men om jag ser efter vart den kommer ifrån kanske jag upptäcker ett läckande rör som går att åtgärda relativt enkelt, istället för att stoppa huvet i sanden och hoppas att allt går över. Risken är ju då att det blir en sån stor vattenskada så man får riva upp köks, hall och vardagsrumsgolven. 
Så jag är glad för mina tuttkollar. 



Smartaste ytterplagget har hittat till Lindex. En jacka helt i reflex. Fatta va bra! 
Jag är sugen på att köpa en. 


Efter lite shopping på stan hade jag en lunchdate inbokad med fina Theresé. Härligt när vi har möjligheten att träffas, det är ju lite klurigt att få till det när vi jobbar lite galna tider hit och dit. Men idag var det dags. 

Nu sovdags. Jobbhelg väntar...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar