onsdag 10 februari 2016

Närvarande men frånvarande

Hej där!


Jag hade jobbhelg, och inledde med en kaka för mina kollegor och mig. Kakan är så gott som sockerfri, så jag kände att jag behövde söta upp den lite med blandade kanderade nötter samt lite olika bär.

Den passade mina smaklökar (det trodde jag väl aldrig att jag skulle säga) men jag tror mina kollegor skulle uppskatta om det var liiiite mer sött i den. Jag får justera receptet en aning till nästa gång.


Söndagen inleddes med jobb, men efter halva dagen orkade jag inte längre. Förkylningen som legat och lurat under ytan sedan början på förra veckan hade till slut fått ner mig på knä.
Så jag har gjort soffan och Ester sällskap sedan dess.


I morgon tänkte jag åka och jobba igen. 


Här hittade jag fin-fina semlor baserade på kokosmjöl som jag hade tänkt att baka, men förkylningen tog all min kraft, så det blev inga semlor för min del.


Det blev äggmackor istället. Inte fy skam det heller, men inte är det semlor inte!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar