fredag 30 december 2011

Avslut och början, årskrönika.

Ett år har nu gått. Helt otroligt... Även om jag är väldigt bra på att vara i nuet, så har året passerat i en rasande fart.

Vad har hänt det senaste året...
Jaa, första kvartalet var det vinter med mycket, härlig snö och väldigt kallt. Ljuvligt.

Familjen åkte till fjälls och fick njuta av en härlig vecka tillsammans.

Våren passerade med ganska mycket jobb inom hemtjänsten.
Träden knoppades och slog ut, och likaså gjorde resten av naturen.

En ljuvlig solperiod inleddes, innan det blev lite svalare igen, för att senare smälla till och bli riktigt bra sommarvärme. (Ett kort tag).

Just under den perioden var jag ledig och låg vid poolen och solade mest hela dagarna.

Jag fick ta del av de bästa dagarna, men det tyckte jag att jag var värd med bara två veckors ledigt, för första gången på ett antal år.

Jobbade under sommaren, då "alla" andra var lediga. Men det funkar ju bra, man ju som inställd på det. Vi vikarier är ju vana vid detta.

Hösten inleddes med arbetspass som personlig assistent. Vilket jag trivs med väldigt bra.

Hoppas verkligen på mer jobb inom den biten.

Min kännedom om Arthur Findlay College i England inleddes. En känsla jag aldrig känt förut spred sig i mig när jag hörde om den skolan.

Förstod att detta verkligen var nåt speciellt för mig, och drömde mig bort och önskade att få åka dit redan i november detta året.

Tänkte att det kunde bli svårt att hinna spara ihop pengarna det skulle kosta. Men är det meningen så händer det saker...

Utbildning och resa bokades, och jag kom verkligen iväg, på mitt livs resa, om jag ser på den spirituella delen av mitt liv.

Jag fick uppleva en makalös vecka som absolut gett mig mersmak efter mer.
Detta skulle jag kunna prata betydligt mer om. Men jag får väl ta det senare.

Vintern och julmånaden december inleddes och nu är vi här, vid årets sista dag.


Jag undrar vad det nya året bär med sig i sitt sköte?

Mina tummar är hållna, för ett jättefint och bra år, med mycket positivitet, ljus, kärlek och roliga händelser.

Jag hoppas vi alla får ett härligt och fantastiskt år!

Gott Nytt År önskar jag Dig.
Kram Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar