torsdag 30 oktober 2014

Samling i familjen

Äldsta sonen och flickvän är här! 
Det är så mysigt att åter samla de båda bröderna vid köksbordet, flickvän, mannen och mig själv. 
Varje måltid blir lite festligare. 
Den dagliga familjegemenskapen är väldigt saknad. 

Hos dagens första kund såg jag sådana annorlunda smörknivar, så jag ville fota dem lite. Ett kvinnoben att smöra mackorna med. Kul idé!



På eftermiddagen var jag på en promenad med två damer, de hämtade granris till gravarna och jag fick med mig några smågranar hem "De som växer vid  vägkanten ska bort, så dem kan du ta."

Trevligt. Då kan jag börja "adventa" snart.


Något jag verkligen uppskattar är när det lyser några ljuslyktor ute i trädgården när jag kommer hem. Gravljusen, de för 5 dygn,är bäst!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar